چگونه از محصولات دستساز خود درآمد کسب کنیم؟

1

آیا شما هم به کاردستی و هنر دستی و محصولات دستساز علاقه دارید و حتی خودتان آن را انجام می‌دهید؟

مهم‌تر از آن، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه از محصولات دستسازم درآمد کسب کنم و حتی هنر دستم را به یک تجارت سودآور تبدیل کنم؟

به عنوان مثال، اگر جواهر دوزی می‌کنید،  یا هنرهای دستی زیبایی با خمیر فیمو یا پلیمری خلق می‌کنید، یا به درست کردن کارهای دستی با هنر سوزن دوزی با تکنیک نیدل پانچ علاقمندید، یا هر هنر دستی دیگر.

اگر جوابتان به سوال بالا مثبت است پس ممکن است آشنایی با چند استراتژی‌ و تکنیک‌ که در این زمینه گردآوری کرده‌ایم برایتان جذاب و  مفید باشد و بتواند به شما در کسب درآمد از هنر و خلاقیتتان کمک کند.

استراتژی های قیمت گذاری

تعیین قیمت مناسب برای محصولات دست ساز شما می‌تواند کاری چالش برانگیز باشد. نکته مهم این است که نقطه شیرینی را بیابید که سود منصفانه را تضمین می‌کند و در عین حال برای مخاطب هدف شما هم جذاب است.

نقطه شیرین قیمت گذاری یک محصول در بازار، تعادل بین قیمت مناسب و حاشیه سود آن است. (+)

قیمت گذاری زمان:

وقتی برای محصولات دست سازتان قیمت تعین می‌کنید مهم است که زمانی که برای تولید آنها صرف کردید را هم در نظر بگیرید.

برای این کار می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

کار: به چند ساعت برای ساخت هر محصول دستسازتان نیاز دارید؟ سعی کنید آن را تخمین بزنید. یک نرخ ساعتیِ معقولی را تعیین کنید که نشان‌دهنده ارزش زمانی باشد که برای درست کردن کاردستی‌تان صرف می‌کنید.

پیچیدگی: حتما به تجربه به شما هم ثابت شده که برخی از محصولات به طرح‌ها یا تکنیک‌های پیچیده‌تری نیاز دارند تا به اتمام برسند. این خودش می‌تواند بر قیمت نهایی محصول تأثیر بگذارد. پس پیچیدگی‌ها و سطح مهارت و تلاش مورد نیاز برای هر مورد را هم در نظر بگیرید.

تحقیقات بازار: یک راه خوب و موثر این است که در مورد محصولات مشابه در بازار تحقیق کنید. (مثلا در گوگل سرچ کنید یا به فروشگاههایی که محصولاتی شبیه محصول شما را می‌فروشند سر بزنید) با این کار می‌توانید ایده‌ی دقیق‌تری از محدوده قیمت محصول‌تان بدست بیاورید.

هنگام تعیین قیمت فراموش نکنید که میزان کیفیت، منحصربفرد بودن و تلاشی که برای ساخت محصولتان صرف می‌کنید را حتما در نظر بگیرید.

با در نظر گرفتن زمان لازم برای ایجاد محصول دستسازتان، می‌توانید اطمینان پیدا کنید که قیمت گذاری را منصفانه انجام داده‌اید و در عین‌ حال ارزش کارتان را هم به درستی منعکس کرده‌اید.

تکنیک های بازاریابی

بازاریابی موثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه و ایجاد فروش کاری ضروری است. برای این منظور می‌توانید به ارتقای شبکه‌های اجتماعی‌تان، همکاری اینفلوئنسرها، و شرکت در نمایشگاه‌های صنایع دستی یا فروش در بازارهای محلی (Pop-up) فکر کنید.

همچنین قدرت توضیحات محصول قانع‌کننده و تصاویر زیبا و باکیفیت را در جذب خریداران بالقوه دست کم نگیرید.

پلتفرم های آنلاین

از سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین برای نمایش و فروش محصولات دست‌سازتان به مخاطبان گسترده‌تر استفاده کنید و فروشگاه آنلاین خودتان را بسازید. مثلا در همین وب‌سایت ما یعنی Arttyna.

(چند پلتفرم‌ محبوب تجارت الکترونیک جهانی Etsy،Shopify و Amazon Handmade هستند که متاسفانه ما در ایران به سرویسهای آنها دسترسی نداریم)

بعد از این که فروشگاه آنلاین‌تان را ساختید و محصولات‌تان را به آن اضافه کردید مدام بررسی کنید که چگونه می‌توانید توضیحات، مشخصات و تصاویر محصولات دستی‌تان را بهینه کنید، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید، و از مشتریانتان بخواهید در مورد محصولتان نظر بدهند.

همه اینها می‌توانند به دیده شدن و فروش بیشتر دستسازهای زیبایتان در فضای شگفت‌انگیز دیجیتال کمک کنند.

اگر برای شروع کسب درآمد از هنر و خلاقیت خود آماده هستید، سعی کنید از نمونه‌های موفقی که می‌شناسید الهام بگیرید و به بینش ارزشمندی از اینکه آنها چطور توانستند در کارشان موفق شوند دست پیدا کنید.

بعد کسب و کار دستسازتان را به سطح بعدی ببرید.

یاد بگیرید که چگونه با ارائه توضیحات محصول دقیق و جالب و در عین حال قانع کننده، در کنار تصاویر باکیفیت و جذاب و ایده‌های عالی و خلاقانه عکاسی محصول، دیگران را به خرید محصولات دستی و هنری قشنگتان ترغیب کنید و موفقیت در کسب و کار دست سازتان را بیش از پیش تجربه کنید.

نظر دهید

پاسخ دهید

آرتینا
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0