کمی درباره نیچ مارکتینگ و معرفی چند نمونه در بازار هنری آرتینا

0

یک گوشه دنج بازار را پیدا کنید و کسب و کارتان را در آنجا بنا کنید.

این یک جمله قصار نیست و از بزرگی هم نقل نشده. این جمله را نوشتیم تا بهانه‌ای شود کمی در مورد Niche Market حرف بزنیم و ببینیم که چنین تصمیمی چطور می‌تواند به موفقیت یک کسب‌وکار کوچک کمک کند.

Niche Market که ما در فارسی به آن نیچ مارکت (با تلفظ آمریکایی) یا نیش مارکت (با تلفظ انگلیسی) می‌گوییم بخش کوچکی از یک بازار بزرگ‌تر است که نیازهای خودش را دارد.

حالا شما با شناسایی این گوشه بازار و با توجه به اینکه می‌دانید در این بازار هدف، افرادی هستند که تقریبا عادتها و سلایق و علاقمندیهای مشابهی دارند به سراغ استراتژی نیچ مارکتینگ می‌روید.؛ یعنی فکر می‌کنید که با منابع یا مهارتهایی که در اختیار دارید می‌توانید از پسِ برطرف کردن نیازهای این کنج بازار برآیید.

 اگرچه استراتژی نیچ مارکتینگ مزایای زیادی دارد و شما هم مجبور نیستید که با رقبای بزرگ و زیادی رقابت کنید، اما فروش به یک بازار خاص چالش‌های خودش را هم دارد، ولی اگر شما توانایی‌ها و منابع و مهارتهای خودتان و نیازهای مخاطبان این بازار هدف را به خوبی بشناسید، کاری نیست که برایتان غیر ممکن باشد، و حتی می‌توانید موفقیت‌تان را در آنجا رقم بزنید. (+)

البته بهتر است این را هم بدانیم که از کوچک بودن یک گوشه بازار – اگر به عنوان یک کسب و کار کوچک آنجا را به عنوان بازار هدفمان انتخاب کرده‌ایم – نباید حتما انتظار موفقیت داشته باشیم.

این نیچ‌مارکت برای اینکه بتوانیم در آن موفق شویم، یک سری ویژگی هم باید داشته باشد.

این ویژگی‌ها در سایت متمم به همراه پیشنهادهایی برای موفقیت در نیچ‌مارکتینگ شرح داده شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم آنها را بخوانید، و درضمن با نیچ مارکتینگ هم در همانجا بیشتر آشنا شوید: 

نیچ مارکتینگ چیست؟ چرا باید به سراغ گوشه‌های دنج بازار برویم؟

شاید برایتان جالب باشد که خیلی از برندها و کسب و کارهای بزرگی که امروز در دنیا می‌شناسیم، مثل اوبر، اتسی، آمازون و بسیاری دیگر، در ابتدای کار از یک گوشه بازار شروع کردند و در طول زمان آن را گسترش دادند.

در ضمن ما در بازار هنری آرتینا هم دوستان هنرمند زیادی داریم که میتوان گفت آن‌ها هم در حال حاضر به نوعی از استراتژی نیچ مارکتینگ استفاده می‌کنند.

آنها یک گوشه بازار را پیدا کرده‌اند و می‌کوشند تا با هنر و مهارتی که در خود سراغ دارند یا اینکه با یادگیری و تلاش آنها را کسب کرده‌اند، با ارائه کارهای دستی زیبایشان، نیازها و علائق این کنج و این بازار کوچک هدفشان را برآورده کنند.

شاید دوست داشته باشید با برخی از آنها آشنا شوید. پس سری به این برگه بزنید:

معرفی دوستان هنرمند و فروشگاهشان در آرتینا

نظر دهید

پاسخ دهید

آرتینا
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0