نظم شخصی و معرفی اپ Dreamfora

2

شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که گاهی آنقدر اهداف یا کارهای مختلف و جورواجور ذهن‌مان را درگیر و آشفته کرده که درست نمی‌دانیم کدامشان اولویت بالاتری دارد و کدامیک از آنها باید زودتر انجام شود، یا برای رسیدن به هر کدام از هدف‌هایمان چه کارهایی باید انجام دهیم، و ناگوارتر از همه اصلا شاید حتی هدف‌هایمان را هم دقیق نمی‌شناسیم.

این می‌شود که قدرت توجه و تمرکزمان به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد و قدرت عمل‌مان را برای کارهایی که بایستی انجام شوند از دست می‌دهیم و در عوض به کارهایی می‌پردازیم که به جز اتلاف وقت سودی ندارند و کمترین فایده را در مسیر موفقیت‌ نصیب‌مان می‌کنند.

بعد هم حس می‌کنیم که سررشته‌ی زندگی کلاً از دستمان در رفته است.

خوب حالا چاره چیست؟

ما فکر می‌کنیم که بهترین کمکی که ما می‌توانیم برای حل این مسئله به خودمان بکنیم، مدیریت توجه، و داشتن تمرکز و نظم شخصی است.

برنامه‌ریزی هم که جای خود را دارد.

اگرچه ماهیت دنیای شلوغ امروز، خودش به دنبال کردن انبوهی کار و هدف و برنامه‌ی همزمان برای زندگی‌‌ و پریشانی بیشتر ذهن ما دامن می‌زند، اما با وجود همه‌ی اینها فکر می‌کنیم ما خیلی خوش‌شانسیم که در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که به انواع ابزارها و راهکارهای جالب و خلاقانه برای نظم شخصی و رهایی از این آشفتگی‌ها هم دسترسی داریم.

البته این را هم نباید فراموش کنیم که در کنار آنها، خلاقیت‌ و ابتکار عمل خودمان هم خیلی می‌تواند در این مسیر به ما یاری برساند.

شاید دوست داشته باشید بعداً این مطلب را هم – که ما را با دیدگاه تینا سیلیگ درباره خلاقیت (در کتاب نوآفرینی) آشنا می‌کند مطالعه کنید:

تخیل، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی

از ابزارها که حرف می‌زنیم منظورمان ابزارهای دنیای دیجیتال از جمله نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها هستند.

حالا اگر موافق باشید با یکی از همین ابزارها آشنا شویم:

اپ Dreamfora

نظم شخصی و معرفی اپ Dreamfora

Dreamfora به نظرمان یک اپلیکیشن ساده و دوست داشتنی است که می‌تواند در داشتن نظم شخصی و بهره‌وری بیشتر و هدفگذاری‌های دقیق‌تر به ما کمک کند.

در دریم‌فورا شما می‌توانید هدف‌های مهم‌تان را ثبت کنید و بعد ببینید که دوست دارید برای رسیدن به هر هدف چه عادتهایی (Habit) را در خودتان ایجاد کنید و پرورش دهید، و در کنار آنها چه کارهایی (Task) (یا میکرواکشن‌هایی) هم هستند که باید در این مسیر انجام شوند و به سرانجام برسند.

بعد هم به این اپ بگویید که چه زمان‌هایی در طول روز یا هفته یا ماه مایلید آن عادت یا آن کار یا فعالیت را به شما یادآوری کند.

امکانات بیشترش را هم بهتر است خودتان کشف کنید!

راستی دریم فورا هر روز یک نقل قول قشنگ (به زبان انگلیسی) هم به ما نشان می‌دهد که جالب و الهام‌بخش هست.

برای گوشی‌های اندرویدی می‌توانید آن را از اینجا در گوگل پلی دانلود کنید و برای آیفون هم از اینجا در اپ استور اپل.

اگر این موضوع برایتان دغدغه‌ی مهمی هست، پیشنهاد می‌کنیم که فایل صوتی آموزشی مدیریت توجه در متمم را هم که نکاتش میتواند در کنار استفاده از این ابزارها به ما کمک زیادی بکند گوش کنید.

نظر دهید

پاسخ دهید

آرتینا
Logo
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0